2011-08-27

Barnkassar o vimplar

Sydde upp ett litet lager med tygkassar till barn (eller vuxna, det går bra det med!) till marknaden i Söderköping. Förra året var det en strykande åtgång på dom och det var flera som kom tillbaka och frågade efter vissa väskor, som sedan länge var sålda. I år var det tvärtom; bara några få blev sålda. Men det gör ju inget att ha ett lager, smidigt till födelsedagskalas osv.
Landskapstyg från Jofotex
Retroblommor från S & S
Hjärtan, ursprungligen från Lagerhaus, köpt av Popetotrora
Rosa blommor från S & S
Blommigt från Åhlèns
Gula solar från Jofotex

Turkost blommigt från Åhlèns
Svampar från S & S
Rött o blommigt, fått av mamma
Landskap från Lagerhaus (slaktad kökshandduk)
Blommor från Åhlèns
Stampe från Åhlèns

Väldigt små blommor från Husqvarna tyger
Vilda djur från Husqvarna tyger
Turkost prickigt från tygaffär i Linköping

Några vimplar producerade jag också...
 Retro och nya tyger i gröna nyanser
Landskapstyg och röda retroblommor (varannan)
Turkost prickigt och turkost blommigt (varannan)
Rosa blommor och svampar (varannan)

Nu är första jobbveckan för min del, och första skolveckan för Gummans del, avklarade.
Och vi är sjuka. Såklart. Jag försöker anstränga mig minsta möjligt, men jag hoppas att det blir nån stund i syrummet i helgen, jag har lite roliga idèer på gång som jag vill testa.

Trevlig Helg!

1 kommentar:

Emilia sa...

Härliga kassar och vimplar - superfina tyger!