2007-12-22

Krumitotterna!

Krumitotterna görs i plysch, jag dubbelviker tyget (avigan utåt) och ritar formen för hand på tyget, sen syr jag en tät sicksack söm och klipper rent (sparar en öppning där luddet ska in). Sen vänder jag rätsidan ut och stoppar den med ludd och syr igen öppningen för hand. Ögonen är av filt, först limmar jag fast den lilla svarta biten på den vita, sen syr jag ett stygn för hand genom båda så det sitter ordentligt, sen limmar jag fast det på Krumitotten. Sen är det dekorsöm av garn runt ögonen. Designen är min egen och ingen är den andra lik eftersom alla ritas för hand. Ofta görs det Krumitotter av tyget som blivit över när jag sytt något. Smidigt, så slipper man slänga spill som inte räcker till något annat!

1 kommentar:

Anonym sa...

Skjut mig så snygga, kan även tänka mig att dom är väldigt goda att smaka på om man är en lite blöjburen människa! :)