2010-08-11

Värsta gulliga! :)

Sötaste bebisen just nu är V, som jag har haft förmånen att träffa flera gånger på kort tid. V är senaste tillskottet i släkten och är min kusin C och hans sambo L`s gosebebis.
I måndags när jag träffade honom passade jag på att göra en riktig stilstudie i bilder och samtidigt passa på att visa den smarta bitringshållaren han har! ;-)
Föräldrarna ville att jag skulle sy upp en hållare till bitringen, som annars har en tendens att hamna lite varstans. Jag sydde upp tre stycken hållare som de fick välja bland och de valde den här i svamptyget och en limegrön med vita prickar, som nu används flitigt.
Själva hållaren är en vanlig napphållare med tryckknappar (istället för ring), så den går att knäppa runt bitringen. Napphållare med tryckknapp kan man göra till alla möjliga saker som annars kanske hamnar i marken; små böcker, leksaker, snuttefiltar... Bara det finns en flärp att knäppa hållaren runt så funkar den till det mesta.

Idag blir det sömnad hela dagen. Min kusin kommer hit och så ska vi frossa i mönster och tyger och förhoppningsvis sy upp lite alster också.

2 kommentarer:

miaring sa...

Ser ut som lille söt-gossen har slips. Stiligt!

designofluna sa...

Hej! Just nu har jag lagt ut en tävling på min blogg där du kan vinna en valfri Lunafigur. Kolla in om du har lust!
Kram Malin