2012-01-13

Årskrönika 2011

Tänkte att jag skulle skriva ett litet sammandrag av bloggåret 2011. Jag har valt ut ett inlägg per månad som får representera just den månaden.

JANUARI
Jag sydde en klänning i present till en av Gummans kompisar.

FEBRUARI
I februari blev det också en present sydd, den här gången ett par jeans med puffiga ben.

MARS
I mars handlade livet en hel del om tapeter.

APRIL
Det syddes tygkassar, bl.a. med applikationer, som den här svampen.

MAJ
Beställd klänning till en liten tjej i London.

JUNI
Gummans stora nalle fick lite nya kläder; body, byxor och fleecejacka.

JULI
Jag sydde lite alster till släktens senaste tillskott och min kusins första bebis, S. Bl.a. den här sovpåsen.

AUGUSTI
En bild från Hantverksmässan jag stog på i slutet av juli. Till höger skymtar Wikits fina grejer!

SEPTEMBER
Bloggade om dopklänningen med tillhörande hätta som blev till under sommaren.

OKTOBER
När Ohlssons fick in klövertygerna blev jag väldigt glad och sydde tre lapptäcken i (ganska) snabb takt.

NOVEMBER
Jag sydde ett par bebisvantar till S i ett av mina finaste retrotyg.

DECEMBER
Jag syr en del, men det enda som hamnar på bloggen är lappduken. Fina retrotyger kommer till användning.

Trevlig helg!

4 kommentarer:

Fangoria sa...

Åh vad mycket fint du har gjort bara på dessa inlägg, du är så otroligt duktig!

busmumrik sa...

Vilka härliga plagg och andra saker du sytt!! Jag är själv inte så retro men gillar verkligen det du syr!

Krumitott sa...

Tack, tack, vad snälla ni är! Jag blir lite generad!

Två Små Gryn sa...

Så mycket fint! Älskar klänningen från januari, så fin!