2008-09-24

Nya tyger

Jag och kollegan åkte till Jofotex i veckan och svimmade över alla snygga tyger de har, men kanske ännu mer över tyger som är på väg. Snart kommer de gröna elefanterna (och de gula, röda o bruna, samt ugglor i rött, blått o brunt) och i oktober kommer äntligen landskapstyget! Det är ju sjukt snyggt. Det skulle komma i både interlock och lakansväv, så hjärnan går redan på högvarv över alla möjligheter som finns med dessa tyger. Man skulle kunna göra ett riktigt snyggt påslakansset t.ex. Interlocken skulle kosta 169:-/m och lakansväven 129:-/m.
Nästa år (typ februari) skulle ett annat fantastiskt tyg dyka upp, nämligen "nattåget", som är sjukt sjukt snyggt!! Grön botten med små tåg och träd tryckta i nån mörkare färg. Jag dör! Småfolk har/har haft en tröja som har i princip detta tryck, som jag alltid velat ha, men aldrig kommit mig för att köpa. Nu kan jag sy en egen istället.
Tyget med de små flodhästarna i gul/orange skulle också komma till nästa år har jag för mig. Det gäller väl att förbeställa allt man vill ha, så man inte blir utan. Fast Jonny sa att han hade köpt hem mycket den här gången! Det går nog åt, kan jag tänka mig.


Inte för att vi har några fina elefanter att skryta med, men på jobbet har det kommit lite fina trikåer, den gröna med bilarna är helt klart en favorit. Pyjamas har jag tänkt, men det hinner nog ändras...

Grönt med bilar

Cerise/lila med bruna ränder

Brunt med blommor i rött

Lila med blommor i rosa

3 kommentarer:

Strömming sa...

Åh vad skoj med ännu fler fix-tyger!!! Flodhästarna är ju supersöta!

Heimlaga sa...

Blir lite avudsjuk när jag läser om Jofotex. Långt borta från Norrland...
Har lagt upp dig bland de bloggar jag brukar läsa i min nystartade syblogg.

Krumitott sa...

Heimlaga: välkommen in i bloggosfären! Du vet väl att du kan beställa tyger från Jofotex? Bra idè om man bor långt bort från "guldgruvan".