2008-11-11

1-årspresent

Det blev ett broderat örngott när kompisens dotter fyllde 1 år. Kanske inte världens roligaste present till en ettåring, men förhoppningsvis kan hon uppskatta den mer när hon blir äldre. Örngottet är gjort på samma sätt som här, men den här gången höll jag ut och gjorde stygnen ordentliga (s.k. plattsöm, har jag lärt mig) och när jag tvättat bort kritmarkeringarna tyckte jag att det inte alls såg så dumt ut. Och jag har ju blivit helt såld på att brodera! Känner mig som värsta "tanten", men det är så himla kul! Du som aldrig provat - gör det - jag lovar att det är roligt.
Tyvärr ville örngottet helst inte fastna på bild, hur mycket blixt och ljus jag än tog till, så ville den bara bli i helt fel färg och totalsuddig! Surt! Men innan den skulle packas och skickas panikfotade jag en sista gång och detta var det bästa jag kunde få till. Örngottet är lila, som på bilden längst upp, en jättefin mörk lila som jag bara...älskar...

Lila lakansväv och lila dmc-garn från Tygvaruhuset.

Igår fick jag ett sms från mottagarens mamma:

"Tack som sjutton för Livias present, superfint! Hon älskar tyg och då helst på huvudet, hon slängde sig genast över örngottet som om det var den sista tygbiten på jorden!!"

Det var väl ett bra betyg från en ettåring?!


14 kommentarer:

Anonym sa...

Ursnyggt! Kul när det uppskattas, då blir timmarna man lagt ner på att göra presenten så mycket mer meningsfulla. Jag kan bara instämma, den som inte provat brodera MÅSTE göra det, det är väldigt kul!!!

Snokis sa...

Vad får jag när jag fyller ett då?

Snokis sa...

Jag snackar om mental ålder nu alltså.

Anonym sa...

Jag stoppade lite senare även in en kudde (?) i örngottet, vilket hon även det uppskattade, tydligen superkul att bära runt på och så blir det ju lite mjukare när man snubblar, haha! Även Livias pappa tycker örngottet är alldeles utomordentligt snyggt, han kommer dock inte få låna kudden för det! :o)

Emmas dagar sa...

Snyggt broderat!
Brodera är det ju mer tantvarning på än att sticka...! Men jag håller med, det är kul.

Heimlaga sa...

Tjusigt broderi!

Snokis sa...

Dags att uppdatera?

Krumitott sa...

Wikit: visst är det så! (på båda punkterna).

Snokis: Du ska få ett broderi du med när du fyller ett. Frågan är bara när det blir? Hehe... Uppdatering på gång, är bara så trött just nu. Och nej, vi har (fortfarande) inte er Totte-film. Du har frågat förr.

Lis: Då vart det ännu bättre då!

Emmas dagar: Jag är gärna tant. Förlåt att jag är så dålig på att kommentera hos dig, ska bättra mig!

Heimlaga: Tack!

Snokis sa...

Du, jag undrar en sak. Har ni vår Totte-film?

Krumitott sa...

Ja, det har vi. Hur visste du det?

Emma sa...

Va kul med en JÄTTE uppakattad present!

Emmas dagar sa...

Tack :-)
Kul att snart se nya kläder här!

Anonym sa...

Snyggt! Har hört att du har ett nytt broderi på gång... är väldigt nyfiken på hur det blir.:)

Emmas dagar sa...

Jag har en FRIVILLIG utmaning till dig på min blogg!
:-)