2008-12-04

Utmanad

Jag har fått en frivillig utmaning av emmasdagar och här kommer mina svar...

Reglerna är:
Publicera reglerna på din blogg
Svara på de sex 8-sakerna
Meddela de utmanade på deras bloggar

8 favoritprogram:
Project Runway
Greys Anatomy
Desperete
Medium
Himlen kan vänta
Dokumentärer
Typ alla inredningsprogram
Alla brittiska serier, som Life on Mars och liknande

8 saker jag gjorde igår:
Öppnade tredje luckan i chokladkalendern
Lämnade på dagis
Jobbade
Var barnledig och gjorde tråkiga sysslor; diskade, städade och fixade
Såg Greys
Bytte bläckpatron i skrivaren
Läste bloggar
Lyssnade på Queen-Greatest Hits (min nya favorit) i hörlurar till klockan 2 på morgonen och läste Allt i Hemmet (inredningstidning)

8 saker jag ser fram emot:
Julen
SNÖN! När kommer den igen?! Här är bara regn...
Min nyinköpta overlock, som väntar på att få komma hem
Att få sitta i fred och sy hela dagen (vilket är idag, då jag är barnledig)
Åka och storhandla, vi har noll mat hemma
Hämta gumman ikväll, när jag är en glad, utvilad mamma som orkar leka "mamma, pappa, barn" varje vaken minut
Fina "tågtyget" som Jofotex ska ta fram till nästa år
Alla roliga syprojekt som jag har i huvudet. Snart kokar det över!

8 favoritrestauranger:
Athena (Norrköping)
Poseidon (Norrköping)
Och sen kom jag inte på fler, jag är ingen restaurangmänniska. Vi är mer McDonaldsfolk...

8 saker på min önskelista:
Frisk familj
Tyger
Snö! Jag vill åka pulka!
Choklad från tyska butiken
Mp3-spelare eller nåt annat litet, behändigt med massa bra musik på
Inspelningsbar dvd
Många bra böcker
Att jag skulle våga flyga

8 personer jag utmanar:
Snokis
Wikit
Cecisegna
Gekko
Katarina
Klockarbarn
Solig
Babushkadockan