2011-11-04

Bebisvantar

Det blev dock inga vantar i Rödluvantyget, för jag hade missbedömt tygmängden som fanns kvar. Men så bra ändå, för då fick jag istället lust till att sy ihop de här snygga retrovantarna som legat tillklippta ett tag. Och det här tyget är ju mycket snyggare dessutom. Fodrade med gul fleece hoppas jag att de ska få pryda lilla S händer i vinter. Gul mudd till, den låg också tillklippt och klar då den egentligen skulle ha blivit benmuddar på ett par byxor (men sen räckte mudden ändå inte till midjan). Så ett ganska snabbt och enkelt projekt blev det i måndags morse och levererades gjorde de bara någon timme senare, när vi åkte för att hälsa på S.
Nu, efter att ha lagat mat, plockat grejer och vikt tvätt ska jag göra något så roligt som att sätta in massa papper i pärmar. Gud, va kul! Fast i kväll, när Gumman är på Halloweendisco, hoppas jag att jag hinner sy klart kjolen till mig själv, som är i samma tyg som vantarna.

Inga kommentarer: