2008-01-07

Ett litet orange paket...

Här har jag sytt ett "välkommen ut"-paket till en bebis. Den är inte född än, men beräknas vara i antågande ganska snart. Byxorna är i ursnygg orange plysch från Jofotex. Jag har utgått från mitt gamla vanliga byxmönster (Burda nr 9717), men sen har jag i princip klippt ut det på fri hand eftersom jag inte har något såhär litet mönster. Det är kanal med resår i midjan, här använde jag en smalare och mjukare resår än vanligt, för att de inte skulle sitta åt över magen. Bensluten är fållade och har en namnlapp längst ner på ena benet. Storleken är ca 56-62.
Det blev lite, lite tyg över och då snickrade jag ihop en liten Krumitott - namnlappen på den blir säkert uppskattad att pilla på...
Jag hoppas verkligen att byxorna passar, det är ju en chansning när man inte vet hur stor bebisen kommer vara. Mest orolig är jag över benlängden, som kanske blev lite i kortaste laget - men tyget räckte inte till mer... hoppas, hoppas att de passar!

08.01.18 Hmm... Var och tittade på stan på byxor i strl 56-62 och insåg snabbt att byxorna jag sytt är väldigt långa och inte korta, som jag trodde. Jag får ändra mig och säga att storleken är mer 62-68.

5 kommentarer:

Snokis sa...

Skitsnygga, du är så bra. Jag måste verkligen köpa tyg så att Love också kan få såna. Kanske i morgon kväll?

Ceci sa...

vilket sött set... dina krumitotter är verligen helt fantastiska!

Emmas dagar sa...

Snyggt! Det blir säkert bra! Bebisben är ju lite krumma...:-D i början om byxorna är för korta!
Nu har jag lagt in lite bilder hos mig, hörrö!

Kaja sa...

Åh vilka söta byxor. Älskar Krumitotterna. Är det sånt man ska göra med allt velourspill kanske??

//Kaja

Anonym sa...

Utmärkt finfint!!! Skulle byxorna vara eller snabbt bli för korta är det ju bara att sy på muddar! Förmuddo!