2008-07-17

Ny stil

Kände att det var dags att ändra stil och färger här på bloggen. Mycket färger är fint, men jag tyckte det blev för rörigt till slut och valde denna, lite mer stilrena, mall istället. Jag har sytt lite den senaste tiden, men har inga bilder att visa än. Har även startat ett nytt lång-projekt, jag ska brodera moln på ett örngott (grönt örngott och orange moln, snyggt!) och det går väl sådär. Jag har aldrig broderat förut och detta gör jag för hand och inte på maskin, så det tar ju sin lilla tid. Och så har jag varit på Jofotex och köpt 2 sköna metrar av det underbara gula elefanttyget! 2 meter räcker inte långt för alla projekt jag har planerat att sy, men ibland måste plånboken få bestämma... Det var inte så längesen jag var där och köpte rött och brunt uggletyg, nu önskar jag att jag hade köpt lite mindre uggletyg och mer elefanttyg. Båda tygerna är fina, men elefanterna är nog bäst ändå... Och just det att tyget är gult, det har jag verkligen saknat. Så himla underbart att Jofotex kunde ta fram dessa snygga tyger, hoppas att det kan bli ett landskapstyg också!

7 kommentarer:

Emmas dagar sa...

Kul att du broderar! Får jag se sen!? Vilket snyggt elefanttyg!!! Det måste ju jag också ha...
Kram på dig!

Krumitott sa...

Ha, jag börjar känna mig som en riktig "tant" nu när jag även dragits in i broderivärlden! Visst kommer du få se, jag lägger ut spektaklet här när det är klart. Med varning för att själva broderiet har väldigt simpla stygn. Men jag måste börja lugnt, annars tröttnar jag... Elefanttyget är fantastiskt! Finns i brunt och rött också, men gult är ju bara bäst! Jag kan gärna köpa åt dig om du vill, men det gäller att skynda - det tar snabbt slut! Uggletyget finns i brunt, rött och blått. 139:-/m.

Snokis sa...

Häng ut elefanttyget på bloggen!

Emmas dagar sa...

Tack! Men nej tack:-)
Däremot så undrar jag om inte du hade Molntygskänningar i stan!? Det kan jag eventuellt vara intresserad av att be dig handla...
Kram!

Krumitott sa...

Emma: Vad är det för molnklänningar? Molntyg finns, jag har sytt klänningar av det, men några färdiga har jag inte sett. Det tyget kostar 145:-/m

Emmas dagar sa...

MolntygsKÄNNINGAR! Alltså tyget på metervara:-)
Skulle du vilja inhandla och skicka till mig? Jag skulle vilja ha blått.

Krumitott sa...

Jaha... Jag var ju nära i alla fall! Ska kolla om det finns blått. Hur mycket vill du ha?