2009-05-29

Mask i byrålådan

När jag bloggade om de små maskarna jag sytt, fick jag bl.a. denna kommentar: "De skulle även vara snygga i vilken storlek som helst, lite tjockare och med en längd på typ 40cm skulle den ju lätt kunna ersätta en ordinarie nalle". En idè började spira och här är resultatet!Den här mega-masken fick bli lime/äppelgrön, eftersom vi precis hade fått in den velouren på jobbet då och färgen var (ÄR!) så snygg, så jag var tvungen att sy något på en gång! Nu, ett antal veckor senare, är den äntligen klar. Ögon och hår är av dmc-garn och den här fick fint hår i flera färger (rött-gult-lila). Jag har inte mätt den, men jag skulle uppskatta att den är ca 50cm lång och TJOCK! Det gick att pressa in hur mycket ludd som helst i den. Den här ska också ingå i kramdjurs-utställningen på jobbet. Så vad tycker ni, kan den ersätta en nalle??!

4 kommentarer:

Emmas dagar sa...

Vilken härlig mask!
Vad snygg din sida blivit :-)
Ha det gott!

Lis sa...

- Hmmm, känner igen det citatet, haha! Ja, vad säger man - du har gjort det igen, snyggaste masken ever!!!

Ps. Skulle inte maskar i form av siffror kunna vara en smula kul..?
En tvåa blir ju som en mask med "släpande klänning"...typ...(förtypo)!
En trea blir lite som Krumitotterna osv.

Snokis sa...

Snygg blogga.

Snokis sa...

Kan inte du komma hit och säga åt mig vad jag ska göra och hur jag ska göra. Det är skitit, vi har tvättstugan, vi har ingen mat hemma och ungarna är bara för mycket. Fast nu ska de till mormor så att jag i alla fall kan försöka få något gjort.