2011-06-05

Mycket sol o lite virkat

Fredag och lördag har vi tillbringat utomhus, då det har varit stekande sol här. Känns lite överkurs att släpa ut symaskinerna, så istället tog jag tag i virkningen igen. Gjorde färdigt den här lilla farmorsrutan, som varit halvfärdig under flera månader...
 ...en loppisfyndad hund fick ett virkat halsband och koppel...
...och till Gumman virkade jag små armband i alla färger jag har. Bara att knyta på undersidan.
Dessutom tog jag äntligen ut de två konservburkarna med aprikoser som legat i kylen sen i julas...
Sköljde ur dom, fyllde med vatten och i med lite blommor.

Hade blivit ännu roligare med tapet runt om, men då måste dom lackas för att klara regn.
Nu blir det loppis!

2 kommentarer:

Lis sa...

I loooove konservburkar, har dom till tuschpennor, bestick, småsaker i verksta´n, you name it, skitsnyggt med blommor ute ser jag - måste härma!
Lite borrhål och det blir finfina ljuslyktor, både inne och ute, kan jag tänka mig. =)

Emilia sa...

Så fint virkat - så härliga armbanden ser ut i olika färger jämte varandra!