2011-06-02

Uttråkad? Köp tyg!

För ett tag sen drabbades jag av leda, typ. Allt kändes tråkigt, ingen kraft till att utföra några roliga sy/pyssel-projekt och dessutom tyckte jag att allt jag gjorde ändå bara blev fult. Och tråkigt. För att lätta upp sinnesstämningen tog jag bilen till flera av mina favoritbutiker för att hitta inspiration. Och tyg! Och nu har Inspirationen och Skaparglädjen hittat tillbaka (vad hemskt egentligen, att shopping livar upp så mycket) och jag smider på nya (och gamla) projekt.
 Tunt och blommigt från Panduro. Klänning kanske?
Grönt och vitt från Jofotex. Tänkte mig det här plus lite gult/orange i ett lapptäcke.
 "50-talsmönstrat", djur och väldigt små blommor (ca 0.5cm) från Husqvarna Tyger.
Blir nog tygkassar till barn och div. fodral.

Kom också på att jag inte visat tygerna jag hittade i London, men de har tyvärr inte fastnat på bild än. Tyvärr igen var också att jag faktiskt bara hittade tre tyger som var tillräckligt roliga för att köpas :(
Hittade lite knappar med, men en påse fick jag inte ens med mig hem (10 röda knappar med vita prickar, ligger väl kvar på hotellet) och när jag kom hem råkade jag spola ner en av de andra knapparna i handfatet...
I övrigt var London väldigt bra, så dit reser jag gärna igen. Och kanske var det den största vinsten ändå; att jag faktiskt vågade flyga, trots att jag är född flyglivrädd (och till viss del fortfarande är)!

5 kommentarer:

Snokis sa...

Det översta kollade jag på häromdagen. Men jag köpte ett annat och sydde en kjol.

Krumitott sa...

Snokis syblogg?

Re-dizain sa...

Tyg i rätt färg och mönster kan göra underverk:)

Lis sa...

Gottetyger, och att du flög till London, istället för att ta båten (vilket hade varit ett val mellan pest eller kolera, är ännu gottare!

Anonym sa...

Härligt med nya tyger. Min dotter frågar mig "varför köper du nya tyger hela tiden mamma, när du har så mycket redan...?" För att jag blir lycklig så klart.