2011-10-14

Tre små klänningar & nytt på Epla.se

Det var ett tag sen det blev bloggat här. Ibland måste verkligheten utanför syrummet och framför datorn ta lite mer plats. Det händer en del på det privata planet just nu och det kan ev. bli dåligt både med sömnad och bloggning ett tag, vi får se.
Just i dag har jag i alla fall varit duktig och lagt ut tre nya klänningar (de som jag bloggar om här) och tre nya lapptäcken i min Eplabutik, kolla in där om du är intresserad!
Liten uggleklänning i strl 74.
 Tog turkost kantband till och lite turkost sicksackband på fållen.
Sprund bak som knäpps med en turkos knapp.

Trädklänning i strl 86.
Orange kantband och två sneda fickor fram.
Sprund bak som knäpps med en orange knapp.
Min favvo! Jag är kär i den här klänningen.

Blommig i storlek 92.
Rosa kantband, sprund fram som knäpps med blomformad cerise knapp.
Blev en sned ficka fram också, med lite spets på.
Gjorde en hank av spetsen, så fickan går att knäppa.

Uggletyget är från Husqvarna tyger och de andra två från Michas Stoffecke. Nu ska jag gå och packa åt lilla Gumman som ska till mormor över helgen! Barnfritt alltså, kanske blir några timmar i syrummet trots allt... 

1 kommentar:

Lis sa...

Snyyyygga klänningar (såklart)!

Barnfri helg, vad är det?
Låter lyxigt! XD

Nyfiken på det där "privata planet"... =D