2012-03-06

Småbyxor och litet lapptäcke

Om någon minns, så skrev jag för rätt länge sedan att jag ville prova att sy trosor till Gumman i SoS elefanttyg. Till sist kom jag faktiskt igång och här är resultatet!

Jag använde ett mönster från Sy till barnen som grund, men ändrade väldigt mycket. Bl.a. tog jag in sidorna flera centimeter trots att mönstret var i storlek 104. De var också galet höga i midjan så där sänkte jag dom rätt rejält. Tyvärr lite för mycket visade det sig, så dom kommer nog inte användas alltför ofta av Gumman. Annars satt dom jättebra, så med lite högre midja blir det förhoppningsvis perfekt. Kantade med gul muddväv, tycker att det är både snyggare och verkar skönare än resår. Kan absolut bli fler i framtiden!

Bland mina bilder i mobilen hittade jag även den här på det lilla lapptäcket Gumman beställde av mig för väääldigt längesen! Det skulle vara som en gosefilt och hon valde tyg och i vilken ordning lapparna skulle sitta (nåja, med lite hjälp så...) själv. Och täcket hänger med på det mesta; ibland är det en gosefilt, ett "golv" till plastdjur eller täcke till dockorna. Täcket är ca 60x60 cm.

1 kommentar:

Två Små Gryn sa...

Trosorna ser väldigt sköna ut och fint tyg! Vad duktig hon är som själv kan vara med och bestämma hur hon vill ha det!
De är härliga de små liven!