2009-03-27

Fika på jobbet, vi fyller 1!

Tygvaruhuset firar 1 år i helgen och vi har dukat upp till kalas! Wikit och jag har pysslat fram lite kakor och tårtor av tyg, som vi "bjuder" kunderna på. På kakfatet till vänster syns dammsugare, vaniljhjärtan och cupcakes och till höger står en prinsesstårta och en kladdkaka med grädde och jordgubbar (det ska finnas en gräddtårta också, men den hade inte anlänt när detta kort togs). Kaffet i kopparna är svart lakansväv. Servetterna och duken är tillverkade av tygerna i förra inlägget och som tur var hade vi passande porslin i vårt fikarum.
Det här var ett riktigt kul projekt!!
Skulle också ha visat bilder på mitt senaste alster, gjord under vår syjuntakväll på jobbet, men den blev inget bra på bild, så jag ska göra ett nytt försök imorgon. Ville helst fota ute för ljusets skull, men som jag skrev i förra inlägget så har en snöstorm härjat här idag och det är väl inget optimalt fotoväder direkt. Alstret då? Jo, det är en egenpåhittad dop/namngivningsklänning i lila ekologisk bomull med en blombård på. Mycket otraditionellt och könsneutralt. Så som jag vill ha det, helt enkelt. Bild kommer snarast...

7 kommentarer:

Godiva sa...

Gulligt!!

Anna-Snoddas sa...

Åh vilket härligt fikabord! :)

Snokis sa...

Åååå, manchestermuffins!

Katrin sa...

Mmm så läckra! Såg dessa live igår!!! Min favvis är förstås chokladtårtan, choklad är ju aldrig fel!

Anonym sa...

Välkommen 1 års fest... Visst var det ett kul projekt!!!
TACK! Om du inte tjatat på mig hade jag nog fortsatt sortera och inte haft något att blogga om eftersom allt går att göra lite bättre hela tiden....

Krumitott sa...

Godiva och Snokis: Är ni ironiska nu? :) (Snokis: det är muddmuffins)

Anna-Snoddas: Visst är det!

Yngla: Kul att du hittat hit!

Wikit: Inget att tacka för, hur många tusen gånger har inte du hjälpt mig med sömnadsproblem? Nästa projekt blir också svinkul!

shoppingtokig mamma sa...

Jätteläckra! Om du tänkt sy fler är jag intresserad att köpa in lite till lily och brorsan.
Mvh Katarina