2009-03-06

Husköp och förkläde till liten kock!

Vi har köpt hus! Det är galet, spännande och underbart!! Snabbt har det gått, detta var första huset vi tittade på och bara 2 veckor senare är det vårt, men vad gör man när det är klockrent?! Ända sen jag såg huset på nätet så har jag velat bo där, det är bara så rätt helt enkelt. Jättemysigt och helt nyrenoverat, det är bara att flytta in (fast vi ska göra iordning fasaden och fönstren). En av de bästa sakerna är att jag kommer få ett eget SYRUM! Lycka! Jag har ju ett syrum nu också, men det delar jag ju med gummans alla leksaker, vilket är lika med gosedjur, dockor, vagnar, bollar, bilar och småprylar överallt! I huset får jag ett helt eget rum, med bara sysaker och en dörr som går att stänga... Huset ligger "på landet", ett par mil utanför Söderköping och det känns ju hur bra som helst att få en trädgård där gumman kan springa fritt och man slipper alla vidriga avgaser. Så nu är vi GLADA GLADA GLADA!! Om allt går bra så flyttar vi in i mitten på maj. Jag längtar...!! Mitt upp i allt husplanerande och diskussioner om besiktning/lån/räntor/fasadrenovering och kostnader hit och dit sydde jag ihop ett förkläde till gumman, som har legat i "to do"högen länge. Det är av landskapstyget, i ctc, och kantat med gul snedslå. Jag tog ett gammalt förkläde och ritade av på ett ungefär, sen har jag rundat av kanterna och lagt till lite på längden, för bästa passform. Mitt på sitter en bred och djup ficka, där man kan stoppa ner lite deg och småäta på när man bakar... I nacken tog jag till mer än ordentligt av snedslån, så man får av och på förklädet lätt och för att slippa knyta bandet varje gång satte jag dit tryckknappar där istället. Lite smart, tyckte jag.

Och såhär glad är man när man får hjälpa till och laga mat!

5 kommentarer:

Emmas dagar sa...

EGET HUS MED TRÄDGÅRD!
Lyckliga ni!!!....

TuvaLiten sa...

GRATTIS!! vad kul med husköp, OCH eget syrum, fastän vi har nästan 300kvm har jag bara en liten hörna i "finrummet" där jag trängt in symaskinen och mina tyger får samsas i ett skåp tillsammans med gammalt porslin ;-)

Tjusigt förkläde:)

Y sa...

Grattis till huset!!!! Lyllos dej som bor nära sörping och jofotex ;-)
Jättefint förkläde!

Anonym sa...

- Sååååååååå KUUUUL att ni köpt hus, du kommer aldrig ångra dig!
Fint förkläde på fin tjej, så det så! Ha!

Hello sa...

Grattis till husköpet! Vad roligt!