2008-08-18

Elefant - och ugglemuddisar

Så har det blivit dags att uppdatera garderoben lite igen. Alla gummans byxor har blivit för små och man har ju börjat tröttna lite på en del kläder som man sett hur länge som helst. In med lite nytt alltså! Något som gumman typ aldrig har haft är byxor med mudd, men just nu är jag inne i någon slags mudd-fas och vill bara göra byxor med mudd. Byxorna är sydda efter samma mönster (från Sy kläder av mjuka tyger), storlek 3 år. Det är ett sånt där enkelt mönster, där fram - och baksida är i ett stycke. Jag har absolut upptäckt fördelarna med den typen av mönster och tänker nog alltid använda det när jag syr i mönstrade tyger. Sen har jag sytt på muddar av brun interlock i bensluten och i midjan. Midjan måttade jag på ett ungefär och slutresultatet blev såhär: elefantbyxorna är lite lösa och ugglebyxorna är lite tajta, så något mellanting skulle nog vara perfekt. Men som de är nu funkar också. Jag tror att ugglebyxorna blev en aning längre också, men det gör ju inget när muddarna sitter som stopp. Tänker att man kan använda byxorna nu när det har blivit lite kallare och sen, i vinter, kan man ha dem under overallen eller bara som sköna "hemmabyxor". Gumman blev kär i sina nya byxor direkt och tyckte att de var så sköna och roliga, men hon har inte fastnat på bild än. Behöver jag säga att tygerna kommer från Jofotex?...

Två saker hände efter förra inlägget:
1. Jag hann sy ryggsäcken till dockan. Den blev helt ok. Bilder kommer en annan dag.
2. Det visade sig att gumman har 38.1 i feber och kommer få spendera sin födelsedag i sängen. Typ.

Godnatt!

4 kommentarer:

Anonym sa...

Nej men ååååå så sött!!!!!

alo99 sa...

Lilla gumman då!
Hon får krya på sig och jag hoppas födelsedagen varit bra ändå!
Kram!

Emmas dagar sa...

...fast det var jag i förra inlägget!

Emmas dagar sa...

Du har fått en utmärkelse av mig!
Se i min blogg!