2009-07-13

Skogsrum del 2 & 3

Nu har förvandlingen i gummans rum tagit fart, från grafiskt svart/vitt till skogstema med massor av färg! Först ut blev ju påslakansetet i landskapstyget och nu har jag hunnit med både gardiner och "rithörnan" under veckan. Gardinerna är sydda av ett tyg från Almedals som vi har på jobbet. Jag har delat det på mitten och sytt två panellängder som är ca 60cm breda, för att få ut så mycket som möjligt av tyget på bredden.


Till rithörnan hade jag flera roliga tyger i tankarna, bl.a. molntyget i orange, men när det väl gällde hade jag för lite av alla tyger, så inget räckte till både bord och stolar :-(

Förutom kanintyget då, som egentligen inte var mitt förstahandsval, men gumman blev jätteglad och tyckte att det var så fint, så då är alla nöjda! Tyget på bordet har jag häftat fast och sen häftat en tunnare plast över, så att man kan torka av bordet när det har målats klart. Stolsdynorna består av två tygstycken som sytts ihop och inuti är det skumplast (2cm). Knyts med vita band runt stolarna. Sen vet jag inte om det är jag eller tyget det är fel på, men trots att jag mätte och styrde och ställde, så ser tyget lite snett ut på vissa ställen. Men det måste väl vara trycket som är galet? Eller? Jag fick för mig att kaninerna är lite huller om buller. Annars är det väl jag som inte kan klippa rakt...


Pågående projekt är att jag ska sy en stor väggbonad (alltså jag ska fålla ett stort tyg, jag ska inte sy själva bonaden) som blir ca 1.5 x 1.8m, som ska hänga vid sängen. Mönstret är lite crazy med ett träd, fåglar och fjärilar. Har inte riktigt bestämt om det är snyggt eller fult än, men det passar i skogsrummet i alla fall. Och jag gillar det mer och mer för varje dag. Och sen är det kuddhögens tur, alla kuddar ska få nya fodral i olika färger och mönster.
Svamptyg och tunn plast från Tygvaruhuset. Kanintyg från Åhlèns. Bord och stolar från IKEA. Godaste prinsesstårtan på bordet är en present från Wikit.

3 kommentarer:

Zanna sa...

Vad mysigt det ser ut! Jättefint

Katrin sa...

*love* svamparna... Supermysigt rum!!!

Krumitott sa...

Tack! Jag är nog nöjd. Även om kaninerna är sneda... :)