2009-10-27

Utlottning för Rosa Bandet!

För vad som känns som flera år sen nu, lovade jag en "10.000 besökare"-utlottning. Nu slår jag två flugor i en smäll och kör en försenad variant (räknaren börjar ju närma sig 15.000) där alla som vill vara med även ska skänka en summa till Rosa Bandet-kampanjen. Jag har sytt upp en mysdress som jag kommer att lotta ut till en av de som är med i insamlingen. Mysdressen är i cerise velour med limegröna muddar, sydd efter ett 70-talsmönster. Storleken uppskattar jag till ca 74, men med muddar förlänger man ju användningstiden lite, så den kan nog passa både lite större och mindre barn. Kanske något till just DIN lilla bebis? Eller känner du någon som har en bebis/ska få snart? Då kan den här dressen bli en unik present. Passa på att vara med i utlottningen samtidigt som du bidrar till något viktigt!
Såhär gör du för att vara med:

1. Sms:a ROSA till 72988 så skänker du 50:- till Rosa Bandet-kampanjen. Du kan också skänka ett valfritt belopp, klicka då HÄR för att komma vidare.

2. Skriv en kommentar under detta inlägg. Skriv hur mycket du har skänkt samt din blogg- eller mailadress. Att jag vill veta hur mycket du skänkt beror på att jag tänkte redovisa hur mycket vi tillsammans har samlat in.

3. En av de som varit med och skänkt vinner den rosa mysdressen jag har sytt.

Du behöver inte länka från din egen blogg, alla som är med får en (1) lott var! Vill du länka får du givetvis gärna göra det, poängen med utlottningen är ju att dra in pengar till Rosa Bandet-kampanjen, så ju fler som är med desto bättre! Utlottningen/insamlingen pågår t.o.m
LÖRDAG 31/10 kl 18:00. Därefter kommer jag presentera vinnaren av mysdressen samt hur mycket vi tillsammans har skänkt, lite senare under kvällen. Jag har ingen möjlighet att kontrollera att du verkligen skänkt pengar, men jag utgår ifrån att alla är ärliga! :)

15 kommentarer:

Annika sa...

Jättefin mysdress som jag gärna vill vinna! Har skänkt 50 kr.

idisojag.blogspot.com
persavik@yahoo.se

Jenny Mårtensson sa...

Vill självklart vara med i din utlottning. Jättebra intiativ, min mamma hade bröstcancer när hon levde, samt min moster behandlas just nu för bröstcancer. Så för mig är det ett viktigt ämne. Har dessutom en dotter som snart växer i storlek 74 så mysdressen skulle passa perfekt. Skänker 50 kr.

jennymartenssondesign.blogspot.com
jennyfagerstrom@hotmail.com

Anonym sa...

Hej! Jag har skickat iväg ett sms och skänkt 50 kr. Mysdressen är skitsnygg!
Hoppas fler är med och samlar nu, jättebra idé!

linda.skogh@spray.se

Lis sa...

Vi har just nu tre bröstcancerdrabbade tjejer runt oss, den ena gick tyvärr bort för två månader sedan, den andra har c:a ett år kvar att leva och den tredje har precis, vid endast 36 års ålder, opererat bort båda sina bröst och har ett par cellgiftsbehandlingar kvar innan hon förhoppningsvis är helt frisk.
Vi har skänkt 500 kronor via rosa bandet-galan nu under torsdagskvällen, en hundring från oss var känns MYCKET MYCKET rimligt!

Att få vinna denna urcoola dress vore självklart som pricken över i:et, i som i Pink! :o)

Gott mos från Skåne!
Lis & Martin
Gustav
Livia
Milla

Lis sa...

(Glömde lämna min e-mailadress i förra inlägget: lis75@telia.com)

Skaparstigen sa...

Jag har messat in 50 kr och vill vara med! Det är många bebisar på gång runt omkring oss, så mysdressen blir en fin present i så fall, då mina barn är alldeles för stora.

evamar - tävlingsblogg sa...

Fint. Jag har skänkt 50 kr med min internetbank.

Länkar såklart också i tävlingsbloggen:

http://evamar.blogg.se/2009/october/tavlor-6-november.html

monia sa...

Hejsan, tack för tipset om tävlingen :) jag har en egen insamling på rosabandets hemsida där jag skänkt 100 kronor. Räknas det som tävlingsbidrag eller måste jag skänka igen?

Hoppas många deltar i tävlingen så det dras in så mycket pengar som möjligt :)

kram

Krumitott sa...

Då har ju du skänkt 100:- och det räknas som tävlingsbidrag tycker jag. Vill du sen skänka mer, är ju det aldrig fel! ;)

Annas tävlingsblogg sa...

Jag har tipsat om din utlottning här

http://molnboanna.blogg.se/2009/october/vinn-en-rosa-dress.html

Hoppas fler hittar in och skänker pengar.

Ö sa...

Är gärna med o bidrar!
En god gärning som jag hoppas fler ställer upp på. Hoppas på vinst oxå förstås, eftersom den skulle passa min yngsta tjej =)
Skänker femtio =)

Lotta sa...

...å varken min bloggadress eller mitt namn kom med i det jag skrev...

Snokis sa...

Jag är med. Och om jag vinner ska Kotten ha dressen, själv är jag för fet.

jessie sa...

Åh så mysig mysdress! Jag är inte med och tävlar själv men tipsar gärna om tävlingen så att andra kan hitta hit! =)

Har länkat till tävlingen i min blogg här: http://jessiestavlingsblogg.blogg.se/2009/october/vinn-en-mysdress.html#comment

Ha det så bra!
/Jessica

Anonym sa...

vad jag letade efter, tack