2009-10-20

Veckan som gått...

Jag har haft en hel del att pyssla med i någon vecka nu. Först ut var det en beställning på en landskapshaklapp, som tillsammans med flodhäst-filten flyttade till en familj som snart utökas med en plutt till. Rött kantband blev mycket snyggt på den, jag har förut gjort den med orange, men det här blev nog snäppet snyggare. Jag hoppas mottagarna blir nöjda! Att landskapsctc:n kommer från Jofotex vet väl varenda människa vid det här laget ;). Snedslån är från Tygvaruhuset. Sedan gav jag mig på Projekt Utebyxor. Röd bävernylon på utsidan och röd skön fleece på insidan. Nertill på benen sydde jag på reflexer. Byxorna är vändsydda i fötterna, sen har jag satt resår längst ner (mellan de två olika lagren tyg) och sist sytt en söm en bit över resåren, för att hålla den på plats. Det var rätt så meckigt att att vändsy byxorna såhär, men jag hade experthjälp :), vilket jag var väldigt glad för, för det var lätt att få vridna ben... Tyvärr var jag lite snål med nylonet, som inte räckte till en tillräckligt hög linning. Det löstes med att sy på en rejält hög mudd istället. Det är ju skönt om utebyxor går högt upp, så man inte blir kall på ryggen. Nu har jag påbörjat ett par orange byxor också, som jag hoppas blir klara i veckan. Allt material kommer från Tygvaruhuset (bävernylon, fleece, mudd och reflexband). Mönster: Simplicity.Sen har jag också haft mina funderingar på vad jag ska lägga ut på Hantverksmarknaden.com. Har lite "gamla" grejer som jag tänkte se om jag kan få sålda, men jag har också tänkt sy lite nytt bl.a. omlott-skjortor. Jag har två jättesnygga 70-talstyger som jag tänkte skulle passa utmärkt till just omlottisar och i veckan har jag lyckats färdigställa den första! Jag är nöjd, (äntligen!), efter ha sytt om sömmar både en och två och tre gånger... Skjortan har tryckknappar (smidigare än snören tyckte jag). Ganska stor modell tror jag, den här är i storlek från 6-8 månader, men tanken är att man ska ha body eller nåt under. Tyget är inropat på Tradera för inte alltför många kronor och jag har en bit till med likadant mönster, fast i grönt, som jag fick av svärmor för ganska längesen. Mycket snygga retro`s!
Som sagt, snart lägger jag ut denna på Hantverksmarknaden, men om någon vill köpa den redan nu går det bra. Priset är 150:- och då ingår frakten. Maila vid intresse! krumitott@hotmail.com
Fram
UppknäpptBak
Nu filar jag på en Rosa-Bandet grej, som jag förhoppningsvis kan presentera här innan veckans slut. Håll utkik!

4 kommentarer:

Anonym sa...

Men gud vad snygg, tyget är helt underbart! Tänk att vi själva var så där snygga när vi var små. Jag har mailat dig om fredag men från J.s adress så radera inte det av bara farten nu. /Linda

e-7 sa...

Hej! Kan du göra såna där utebyxor med hög skön midja åt John? Vad skulle det kosta?

Krumitott sa...

e-7: maila mig på krumitott@hotmail.com, så ska jag räkna på priset!

Anonym sa...

Snygga grejor. Har också tänkt lägga ut på Hantverkstorget, men har inte riktigt bestämt oss för vad än...