2009-10-02

PIF!

Det känns som jag kör någon form av blogg-vm idag! Men det är första dagen på länge som jag har tid att sitta vid datorn och gumman sitter klistrad vid tv:n så...
Äntligen har jag fått iväg min första pif och den gick till tuvaliten! Och vad svårt det var att komma på VAD jag skulle sy! Till sist blev det i alla fall en necessär till mamman, en liten väska till Tuvisen och en groda med plingare i, till bebisen som inte är född ännu. Jag använde likadant tyg till alla tre, en blommig stuvbit från Tygvaruhuset och ett gult tyg med gula blommor på från MinnEva.
Necessären är likadan som den här, fast nästan dubbelt så bred. Man kan ju använda den till vad som helst, men en tanke jag hade var att man kunde stoppa ner lite sygrejer; sax, tråd, nålar osv. i den när man ska resa bort.
Väskan är lite av en favorit, har sytt den ett par gånger nu. Mönster är Simplicity nr 5531.Grodan är en ny variant av kramdjur, jag har ritat av mönster till flera olika kramdjur den senaste tiden och vartefter dyker det nog upp lite uppsydda alster. Fylld med vadd. Broderade ögon. Mönstret är Simplicity nr 3953.Det är väldigt kul att pif:a, men också ganska svårt; vad ska man sy, vilka tyger ska man använda och framför allt: kommer mottagaren gilla det man sytt??! Det är det absolut värsta med hela grejen. Vad mottagaren av dessa saker tyckte kan du läsa HÄR.
Nu håller jag som bäst på och filar på pif nr två...

Inga kommentarer: