2010-06-05

Nya tyger

Här är de senaste "fynden" jag förskaffat mig. En del är fynd för att de är så himla fina (men dyra) och en del är riktiga fynd; både fina och billiga. Jag har spanat igenom de närliggande tygbutikerna i jakten på tyger som kan omvandlas till fina alster att ha med på marknader i sommar. Nog för att jag har en hel del hyllvärmare här hemma, men man vill ju ha lite nytt också... ;) Eller så kan man kalla det för tygberoende... Och det är det väl fler som lider av?? ;)
Jag har ganska nyligen upptäckt att jag bor inte mer än 2.5 mil från en av de bästa tygaffärerna i världen, nämligen Tyger o Ting i Holmbo. HUR kan jag ha missat denna underbara affär i alla dessa år? Nu har jag i alla fall tagit igen det jag missat! Här finns mängder med inredningstyger och dessutom snygga inredningsprylar, så du som är i närheten av butiken i sommar borde verkligen åka dit. Nu till tygerna! De är nytvättade och hänger på tork, så därför är de lite skrynkliga.
Grönt och orange med moln, från Tyger o Ting.
Övre tyget med cirklar är en stuv från Tyger o Ting
Småblommigt i orange/cerise/gul/grön från Jofotex
"Blommor" på ljust gul botten.
Turkosa/gröna påfåglar på orange botten.
Båda dessa tyger är designade av Amy Butler och
köpta på Husqvarna Tyger.
Älsklingen! Små elefanter och blommor i alla möjliga färger. Älskar detta tyg!
Även det är köpt på Husqvarna Tyger.
Fina IKEA-tyget som har varit slut varje gång jag varit där. Nu fanns det äntligen!

Det finns planer för alla tyger och de flesta kommer sluta som tygkassar, både till vuxna och barn. Elefant-tyget kommer nog dessutom att bli en mindre klänning, typ storlek 68 eller så. Tyget med påfåglarna ska faktiskt bli något till mig själv, det lovade jag mig redan när jag såg det i butiken. Jag blev så himla kär i det! Nu väntar jag bara på att dessa raringar ska torka, så jag kan börja klippa. Och det bästa är att det ligger ännu fler nya tyger i tvättmaskinen just nu...

3 kommentarer:

Emmas dagar sa...

Snygga tyger. Jag ser mest fram emot att få se klänningen till dig.
Här står faktiskt också maskinen framme i helgen.

Krumitott sa...

Hoppsan, "klänningen till dig"? Nja, jag hade nog snarare tänkt att göra en väska eller nåt sånt till mig. Jag kan väl inte ha klänning heller! :)

Emmas dagar sa...

Åh, hahaha! Jag var helsäker på att det skulle bli någon klänning/tunika :-D
Men en väska är näst bäst ;-)