2010-06-26

Tygkassar

Högen med urklippta tygkassar börjar så smått bli en hög färdiga kassar. Här är de första 11 (av 20) som är klara. Eftersom vi inte kunnat tvätta när källaren gjordes iordning, har de andra väskornas fodertyger inte tvättats än, så därför ligger jag lite efter med dom. I gengäld har jag hunnit klippa ut en massa plagg som jag förhoppningsvis kan sy på lite idag. :-)
Alla tygkassar är vändsydda med ett mönstrat tyg på ytterväskan och enfärgat fodertyg inuti och till handtag. Rolig sömnad rakt igenom; de är enkla att sy, roligt att få använda många olika tyger och även om de är väldigt enkla så blir de väldigt fina.
Dessa är tänkta att följa med på marknader i sommar, men ev. tänkte jag lotta ut en väska i min tilltänkta Give Away, men det blir när de andra kassarna också är klara.
Härifrån kommer tygerna: f.d. Tygvaruhuset (medaljongtyget, rosa med cirklar, svart/vita med små färgklickar, gröna trädtyget och Lilla Anna-tyget). IKEA (trädtyget). Jofotex (landskapstyget). Husqvarna tyger (bruna elefanttyget). Tyger och Ting (bruna & rosa moln och vita elefanttyget).

2 kommentarer:

Ingrid sa...

Så många härliga färger! Inte dåligt jobbat :)

pictures and paint sa...

Så mycket sbygga tyger så jag faktiskt blir lite sysugen igen! Sylusten har varit som bortblåst,men nu verkar den göra ett litet besök igen.... Hoppas allt är bra med er i sommarvärmen!