2010-07-17

Syskonmatch

I början på Juni fick en kompis till mig sin andra dotter, en liten K. I torsdags var vi där för att gosa med bebis, äta, bada, hoppa i studsmatta och fika. Jag hade naturligtvis lyckats skrapa ihop två alster att ge bort i present och tanken var att det skulle vara lite syskonmatchat, men ändå inte. Valet föll då på att sy ett varsitt plagg i två olika molntyger. Till lillasyster K blev det en kortärmad body i gul/orange med kuvertöppning...    
...Och storasyster (som dessuton fyllde 5 år dagen innan besöket) fick en röd snurrkjol.
Tyvärr gjorde jag ett stort misstag när jag klippte ut kjolen och molnen hamnade på snedden. Jag hade inte tyg så det skulle räcka till att klippa ut en ny bit och hela syskonmatchnings-idèn höll på att gå förlorad. Men efter att ha studerat den tillklippta biten länge och väl så tyckte jag nog ändå att det faktiskt kunde funka, att det inte gjorde nåt att de hamnade på snedden. Mönstret på snurrkjolen kommer från Gekko.

Innan vi åkte hem fick jag se kläderna in action och tada! De passade perfekt!

Inga kommentarer: