2007-12-05

Julskyltning pågår!

Ikväll har vi skyltat upp lägenheten inför julen. Inte en massa prål, utan lite ljusstakar och smågrejer här och där. Jag brukar alltid göra någon dekoration till ytterdörren, i år blev det ett plyschhjärta. Jag ritade upp det för hand, sydde och klippte ut det och fyllde det med ludd, så det blev fluffigt. Bokstäverna är i filt, även de är gjorda för hand och limmades fast. Hjärtat är rött, inte orange som det ser ut på bilden, ljuset var inte det bästa när jag tog bilden.




























Lite äckligt blev det till slut...











Vi gjorde också ett pepparkakshus och det var inte det lättaste med en galen 2-åring: "äppa, äppa" ("hjälpa, hjälpa") ropade hon, men det var ju livsfarligt med tanke på det smälta sockret (limmet) som var vrålhett. Det slutade med att jag brände mig. Sen blandade vi kristyr och spritsade pepparkakor, som synes på bilderna. Gumman kladdade på rejält, det var kristyr på golvet, bordet och hela barnet och ganska mycket hamnade i munnen. Gumman fick duscha och jag fick städa!

2 kommentarer:

Emmas dagar sa...

Vad duktiga ni är!
Vi ska baka pepparkakor i helgen:-)

Snokis sa...

Nästa gång kanske det är bäst att Jörgen håller sig borta när ni bakar...