2008-02-12

Orange och utsvängt!

Ännu ett par beställningsbyxor! Sydda i en svinsnygg orange plysch (från Jofotex) som jag har använt till ganska många byxor nu. Mottagaren, L, är en smal kille så därför har jag gjort byxorna i strl 86/92 upptill, men med "normallång" längd och fantastiskt utsvängda ben! Kanal med resår i midjan och fållade i bensluten. La upp en rejäl bit så att det går att släppa ner ifall han växer ur byxorna på längden. Har fått en bild skickad till mig på L med byxorna på, men tyvärr måste jag fundera ut hur jag får in den bilden här, så den kommer senare. Det såg i alla fall väldigt bra och snyggt ut!

Har suttit i en vecka nu och sytt en manchesterjacka till gumman och nu är det bara kragen kvar sen är den färdig. Bilder kommer...

2 kommentarer:

kilje sa...

Jösses vad snyggt!!! Riktigt cool modell på byxorna, eget? eller var får man tag på det? Färgen är också enormt snygg.

Krumitott sa...

kilje: kul att du gillar dom! Mönstret till byxorna är Burda nr 9717. Jag använder det som grund till alla mina byxor, för jag tycker det är så himla bra, men sen modifierar jag en del från byxa till byxa. De här är ju väldigt smala upptill och med "extra" utsvängt i benen. Jag har även gjort byxor med resår i bensluten och byxor med mindre utsvängda ben/större i midjan. Allt efter modellerna som ska ha dom!