2010-10-19

Sista PIF:en ut!

Och stackars Babushkadockan, hon trodde väl att det aldrig skulle bli nån pif till henne! :) Jag vet egentligen inte vad som hände, det tog bara stopp i hjärnan när jag skulle komma på något bra att skicka. Det är ju inte helt lätt heller; man vet aldrig om färger och mönster passar mottagaren, om storleken blir bra på plagg och värst av allt, personen man skickar till är ju själv en duktig sömmerska! Och bara det sistnämnda gör ju att man lätt drabbas av sy-ångest... Men till sist släppte även den och det var glasklart vad jag skulle pyssla.
Eller ja, först var jag inne på tröjor, men sen jag såg att babushkan nyligen hade sytt tröjor, så det la jag ner. Istället blev det ett par muddisar till lillebror, en mössa till storebror och självaste babuschkan fick en tygkasse. Och jag känner mig nöjd med paketet och hoppas, hoppas, hoppas att de också blev det!
Gröna moln-muddisar till Taz.
De är nog för stora, men då får de sparas till senare :) Brun mudd i midjan och i benen, benmudden är lite längre så den går att vika upp.
Brun/orange tågmössa, fodrad med skön brun fleece, till Tweety.
Modellen är lite baggy, för jag fick för mig att lite större barn kan gilla den modellen. Jag tycker i alla fall att det är väldigt snyggt. Eftersom Babushkan skrev att han har "stort" huvud utgick jag från mitt eget mått (57 cm) när jag ritade mönstret. Hoppas det blev lagom!
Jag gillade den så mycket att jag tror att det blir en till mig själv också!* 
(Ja, det är jag som provar på bilden. Bara för att ni skulle få se hur den ser ut på)
 Självaste Babusckan fick såklart också en present, en tygkasse i lite somrigare färger.
Den här tygkassen var den sista som jag skulle ha sytt till sommarens marknader,
men den blev aldrig klar. Nu fick den bli bort-piffad istället!
Yttertyget (Almedahls) kommer från f.d. Tygvaruhuset
och handtag och innertyg är cerise lakansväv.
Nu håller jag tummarna för att Babushkan inte hatar rosa! :) 

Fotnot: Egentligen skulle jag ha piffat till tjejen bakom bloggen Smågryn, jag mailade och kommenterade hos henne utan att få något svar och helt plötsligt var bloggen borttagen. Så då fick piffen istället gå till nästa namn på listan, alltså Babushkan.

* Eftersom jag inte ville publicera det här inlägget innan jag visste att det nått mottagaren, hann jag sy och blogga om mössan till mig själv först.

Inga kommentarer: