2010-10-25

Ett litet fodral...

...till en kompis som börjar 36-års idag, GRATTIS!  Eftersom hon gav det här tyget till mig (som kom från hennes morfar) så ville jag gärna sy något av tyget till henne i present. Valet föll på ett fodral, som funkar till mobilen eller till småprylar man vill samla ihop på ett ställe. Perfekt att ha i väskan! Jag utgick från mobilens storlek (eller ja, jag måttade på ett ungefär) när jag sydde det och modellen ser ut som ett blöjfodral ungefär. Egentligen visste jag inte riktigt hur den skulle sys ihop eftersom jag ville ha ett lock och samtidigt skulle den vara vändsydd med fleece som foder (flecee är perfekt som stötdämpare), så den blev lite...hur som helst :) Den fyller funktionen, men jag hade väl önskat att sömmarna skulle blivit lite snyggare just vid fodret. Det blir nästa gång! Kardborrestängning kändes bäst, inga knappar som ska knäppas upp om man nu har mobilen i fodralet och det ringer. Det här är ju bara att slita upp. Lite smalare på bredden skulle man kunna göra det också, i alla fall om det ska passa just mobiler, för det här vart lite brett. Annars tyckte jag det blev fint, särskilt med locket. Kardborrarna har jag sytt på innan jag vände den, så sömmarna skulle bli osynliga på utsidan och inne i fodret.
Jodå, det kan nog bli fler av den här modellen!

2 kommentarer:

Snokis sa...

Jättesött! Och bra mobil också.

Retro Elephant sa...

Sött fodral!

//Lina