2009-08-23

Blandade karameller av andra

Som jag skrev här så ska Wikit virka fina små korgar i grönt och cerise till oss, som vi ska ha i vårt nypimpade badrumsskåp. Här är den första! Perfekt form och storlek och såklart snygg färg. Inte nog med den snygga burken, Wikit sydde också en klänning till gumman när hon fyllde år. Rött tyg med vita prickar och sen screentryckta urfina svarta blommor på det! Jättefin, jag drömmer om att gumman ska ha den med svart polo och svarta strumpbyxor i höst - kärlek! Tack så allra ödmjukast för denna otroliga present, vi blev alla väldigt glada och klänningen passar perfekt! Och livebilder kommer snart...

Jag har en annan duktig sömmerska i min närhet också, nämligen min mamma. Det är antagligen från henne som mitt intresse för sömnad kommer. Även om hon säkert själv aldrig i livet kunde tro att ungen som satt och grejade med symaskinen och blev argare och argare, en dag faktiskt med glädje skulle sätta sig och sy... :) På 80-talet var det ständiga syjuntor på gång och det var lite roligt när alla "tanterna" kom hem och satt i soffan och stickade, broderade och virkade. De var ungefär lika gamla som jag är nu. Och min mamma är fortfarande lika bra på att handarbeta idag, men det blir mest stickprojekt nuförtiden. Här ser ni hennes senaste alster, stickade dockkläder - mössa, tröja, byxor och strumpor - som gumman fick när hon fyllde fyra. FINA! Tänk om jag också kunde sticka så...

Inga kommentarer: